RUTA GAVÀ- LA SENTIU- CASTELL DE L'ERAMPRUNYÀ-BRUGUERS-CAN AMAT-GAVÀ

La ruta té moltes possibles variants, la que proposo surt i acaba l'estació de Gavà. El desnivell és d'uns 400 metres, la ruta és d'uns 16 km. No té excessiva dificultat. En poc més de 4 hores es pot realitzar.

Iniciem la ruta a les 9,00 a l'estació de Gavà, travessem el municipi pujant Rambles, Setge Màrtirs 1714, carrer sant Pere i Parc del Mil·leni. Seguirem la ruta pel Pla de Queralt fins a Can LLong, més endavant hem de travessar la rotonda i seguir pel carrer asfaltat a la part baixa de la Urbanització de la Sentiu.

El camí asfaltat segueix amb un camí en bon estat per marge dret de la vall fins passada la font. Per camí podem veure la masia de Can Dardena, antiga Torre de la Sentiu, els seus orígens daten del segle XI.

Passada la font i sota la masia de Can Vinyes, al travessar la riera veurem un sender que seguirà per la banda esquerra de la vall enmig d'un paisatge espectacular.

Arribarem a una antiga masia en estat ruïnós, era l'hostal de l'Ase o Can Flocant. Allà trobarem l'antic camí de pujada al castell.

Un cop superada la glorieta s'inicia el camí empedrat, un espai que val la pena recórrer malgrat el seu estat llastimós. En poc més d'un quilòmetre es puja uns 200 metres.

Els darrers metres són plans fins a arribar a Can Bassoles, una altra masia en estat ruïnós. Tenim constància de la seva existència des del segle XVI. Un camí ens portarà fins al castell de l'Eramprunyà.

El castell d'Eramprunyà s'enlaira a una altitud de 438 m en un estrep rocallós i encinglerat, una fortificació gairebé inexpugnable que ja existia el segle X. Actualment en restauració, per visitar cal trucar al telèfon del Museu de Gavà, 93 263 96 10 i concertar-la.

Un sender ens portarà fins a l'ermita de Bruguers, s XIII-XVI, a través d'un camí espectacular i un descens d'uns 150 metres en menys d'un quilòmetre.

Un cop superada l'ermita de Bruguers travessarem la carretera i baixarem en direcció a Gavà pel sender que ens portarà cap a Can Amat i Can Tries.

Un cop arribem a Can Tries seguirem en direcció a la rambla de Gavà fins a l'estació. Nosaltres hi vam arribar prop de les 2 de la tarda.

La ruta a wikiloc:  https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/gava-castell-deramprunya-per-la-sentiu-10396351

1. Hola!, està molt ben explicat!, amb unes fotos meravelloses........sans

2. Moltes gracies! Molt ben explicat, he refet molts records d'infantesa, hi anavem amb els pares des de l'Hospi.