PUJADA A LA NECRÒPOLIS DE CEURÓ

Castellar de la Ribera és un dispers municipi del Solsonès que es troba a la part baixa de la Ribera Salada. Al municipi es troben molts restes prehistòrics de fa 5000 anys. En aquesta ruta visitarem un castell i una ermita del segle XI i, a més, una necròpolis del 3000 aC..

Agafarem la carretera que va de Solsona a Bassella, arribarem al petit lloc de Castellar de Ribera. De l'antic castell resten tan sols part dels murs, la seu de l'ajuntament i l'església de Sant Pere de Castellar del S. XVIII amb orígens romànics.

Seguirem la carretera fins a arribar a l'indicador que ens senyala Ceuró. Un cop travessada la Ribera Salada podem optar per deixar el cotxe i pujar a peu, o seguir per una empinada pista fins dalt on podem aparcar just al costat del cementiri.

El castell de Ceuró es troba a pocs metres. Del castell gairebé no queden restes, però si bona part de l'església romànica de Sant Julià del segle XI. Avui és una casa rural, un bon lloc per iniciar diverses rutes per la zona.

Seguirem la pista en direcció a la necròpolis, entrant a un bosc que guarda sorpreses agradables. Un trencalòs ens va seguir des de l'alçada.

Una indicació abans d'arribar a la torrentera ens senyala la presència de tres dòlmens, haurem d'utilitzar la perícia per trobar-ho, encara que dos estan just al costat del camí.

La necròpolis de Ceuró és un conjunt de tres cistes pertanyent al Neolític mitjà entre el 3.500 i el 2500 aC. que està ubicada a la riba dreta de la rasa de les Grioles, a 1 km al SE del poblet de Ceuró.

Entrades populars d'aquest blog

QUAN CAN TORELLÓ ERA EL PARTHENON, ANYS 30 A GAVÀ.