RUTA MURA - PUIG DE BALMA - TINES DE FLAQUER
Dues rutes senzilles pel Bages entre Mura i Rocafort, uns 10 km, un desnivell acumulat de menys de 300 metres i veure tres llocs espectaculars.
Per arribar a Mura agafarem BV 1221 de Matadepera a Navarcles, si venim de Barcelona, un cop passat el Coll d'Estenalles, trobarem el desviament que ens porta fins a Mura.
Val la pena perdre's pels carrers de Mura abans de emprendre el camí cap al Puig de Balma.
![]() |
Seguirem la ruta ben indicada per la Creu de la Vila. Per qualsevol dubte al Centre d’Informació de Mura trobarem bona informació, a més és el punt d'inici del recorregut. Wikiloc té ben senyalada la ruta: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8636020
![]() |
El Puig de la Balma és una masia del terme municipal de Mura, a la comarca del Bages. Una part de la masia, la més antiga, està construïda sota mateix de la balma que dóna nom a la masia. És a 541,2 metres d'altitud, a la part central del terme, a prop i al sud-oest del poble de Mura.
![]() |
Podem tornar pel mateix camí o seguir el camí que porta cap a la carretera que uneix Mura amb Rocafort. La carretera seguirem el camí paral·lel a la Riera de Nespres, val la pena veure el Moli el Faure, abans d'arribar a Mura.
![]() |
Un cop a Mura tornarem a agafar el cotxe en direcció Rocafort. Aviat trobarem senyalat un camí que ens porta a les Tines de Flaquer. Poc més de 3 km anada i tornada.
Durant segles i donat l'accidentada orografia de la zona va provocar l’aparició d’unes construccions singulars, les denominades tines enmig de vinyes. Són el que en altres indrets de Catalunya es coneixen com cups o trulls. Són instal·lacions per a transformar el most en vi i que habitualment estan situades a la masia o casa del pagès productor. Un d'aquest lloc és les tines que trobarem en molt bon estat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada