PUJADA A L'ERMITA AL CEL SUSPESA

La pujada al Santuari de Bellmunt des de Sant Pere de Torelló té poc menys de 5 km. Si es vol fer circular 10,50. El desnivell és d'uns 400 metres, molt ben senyalat, fàcil i segur, amb trams de pujada una mica durs.

Per arribar a Sant Pere de Torelló hem d'agafar la B.5224 a Torelló, sortint d'aquest poble trobarem l'església romànica de Sant Vicenç, del segle XI, mereix una aturada.

La pujada iniciarem davant del cementiri, un cop superat aquest agafarem la pujada de pedra que trobarem a la dreta, en direcció al dipòsit d'aigua, a partir d'aquí els senyals blancs i vermells ens senyalaran el camí.

Pel camí trobarem el Pedronet de la Verge de Montserrat, amb un espectacular mirador, més endavant la Font Vidranesa i l' Alzina Grossa.

I arribarem al Santuari de la Mare de Déu de Bellmunt, situat al cim de la serra del mateix nom, ermita d'origen romànic amb una hostatgeria inclosa- El seu origen és el castell de Sarreganyada del segle XI, sobre les seves runes es va construir l'actual església el segle XVI.

Mossèn Cinto Verdaguer, a l'Emigrant, la va anomenar "l'ermita al cels suspesa"

...Hermosa vall, bressol de ma infantessa,
blanc Pirineu
marges i rius, ermita al cel suspesa,
per sempre adéu!
Arpes del bosc, pinsans i caderneres,
cantau, cantau,
Jo dic plorant a boscos i riberes:
adéu-siau!.

La baixada la farem per la masia de El Serrat i l'ermita de Sant Roc fins a arribar al poble i pujar al cementiri a buscar el cotxe.

Aquesta ruta a wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3688964  Una altra baixada es pot fer pel coll de Duet, també la recomanen, però no és la que jo vaig fer:

Entrades populars d'aquest blog

QUAN CAN TORELLÓ ERA EL PARTHENON, ANYS 30 A GAVÀ.