PUJADA A LA SERRA DE CABRERA

Una ruta circular, d'uns 6 km, aparentment més difícil del que és en realitat. El desnivell és de prop dels 500 metres. Algun tram està ferrat i pot produir vertigen, però val la pena intentar-ho.

Per arribar-hi agafarem la C-153 a Vic, millor a través de la circumval·lació. Un cop passat l'Esquirol (abans Santa Maria del Corcó) trobarem la indicació que ens portarà fins al collet de Sant Julià de Cabrera. Cal estar atent a la indicació i no anar-hi massa tard, dalt pot ser complicat deixar el cotxe.

Per iniciar el recorregut de pujada tenim diverses opcions, recomano fer la baixada per les escales. Jo vaig seguir endavant per la pista fins a arribar a la fi del collet on trobarem una cruïlla, allà està la drecera de pujada, i la millor i més espectacular ruta per anar cap al monestir.

Es tracta d'una ruta ferrada, als trams més complicats trobarem claus o baranes de ferro que ens faran fàcil la pujada. Jo ho he fet i sóc molt poruc per aquestes coses, i a més tinc vertigen.

El més divertit està dalt on hi ha trams estrets al costat mateix de la cadena i les espectaculars cingleres. És un tram molt segur i val la pena superar i arribar al cim de Cabrera amb unes espectaculars vistes al Pirineu, La Garrotxa i la Plana de Vic.

Seguirem endavant fins al Santuari de la Mare de Déu de Cabrera, del segle XVII, a un petit replà vorejat per espectaculars cingles.

Baixarem per les escales amb un impressionant pendent fins al coll de cabrera, llavors un sender ja més pla en portarà fins al punt d'inici a Sant Julià de Cabrera.

Podeu trobar el pla d'aquesta ruta a wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8246998

1. És una excursió fantàstica però, efectivament, no és adecuada per a algú que tingui vertigen...