PUJADA AL SANTUARI DE MONTGRONY

La ruta pot ser circular, si bé la baixada pel dolmen de la Pardinella no està molt ben indicada. 10 km, un desnivell de 500 metres. Lloc vinculat al mític Comte Arnau.

Iniciarem la ruta a Gombrèn (910 m), per arribar-hi agafarem la GI 402 a Campdevànol, direcció La Pobla de Lillet. Al costat de l'església de Sant Pere surt la ruta cap al Santuari, molt ben indicat.

El camí de pujada és la ruta que seguien els peregrins per pujar, és un camí empedrat, una ruta molt agradable i senyalada amb cartells i marques grogues.

El santuari de Montgrony està ubicat en una espectacular cinglera amb unes espectaculars vistes que van des del Montseny fins al Pedraforca.

Un cop dins del recinte, on trobarem serveis d'hostatgeria i restauració, unes escales ens pujaran fins a la capella on es venera la Mare de Déu de la Llet,

Una llegenda diu que si la Mare de Déu de Núria fomenta la fertilitat, la de Montgrony nodreix l'univers. Montgrony fa referència als mugrons de la verge.

Les escales segueixen amunt, unes escales lligades a la llegenda del Conte Arnau.

Un cop dalt trobarem l'església romànica de Sant Pere de Montgrony, segle XII, al Pla del mateix nom. Un lloc amb unes vistes espectaculars.

Abans de marxar val la pena visitar la curiosa Font de la Verge.

Per tornar es pot intentar la ruta pel coll de la Pardinella, on es pot trobar el dolmen del mateix nom. Les indicacions no són gaire bones i és fàcil equivocar-se. La ruta val la pena intentar fer-ho, però cal tenir prudència

Més informació de la ruta:  http://fermuntanya.blogspot.com.es/2009/05/santuari-de-montgrony-gombren.html   (NOTA: l'última imatge surt d'aquest blog, la resta són meves)

Entrades populars d'aquest blog

QUAN CAN TORELLÓ ERA EL PARTHENON, ANYS 30 A GAVÀ.