UNA HABITACIÓ AMB FENÒMENS PARANORMALS AL PARADOR DE CARDONA


L'habitació 712, del Parador de Cardona. Diuen que aquesta cambra resta tancada al públic, i tan sols es lloga si algú la demana en concret. El motiu no es un altre que els fenomens paranormals que creuen es produeixen al seu si, sorolls, presencies rares, visions... Pot ser un bon reclam per visitar el impressionant Parador, o qui sap.




Molt abans de ser Parador jo havia jugat amb altres nois al seu interior, tindria 12 o 13 anys i molta imaginació o ganes d'ella. El cert es que ja ens havien informat que des de les seves profunditats encara sorgien els horribles laments dels torturats en els temps mes foscos de la seva història.

El cert es que un cop vaig sentir el que creia era un agònic lament, no em vaig quedar a veure si es tractava d'un fantasma o del soroll produït per alguna bestia espantada. Jo era qui mes por tenia i segurament que mes rapit va sortir d'aquell lloc.

Poc temps després va aparèixer el flegmàtic ministre de Información y Turismo Manuel Fraga Iribarne i vam transformar el castell en un Parador Nacional. Vaig trigar molts temps en poder entrar al recinte, però sempre m'apropo al pati central, busco un moment de silenci i escolto els possibles sorolls procedents del fons de pou, la bestiola que em va espantar encara és a dins, o és un altra cosa?








Un cop vist el Castell-Parador i la seva Col·legiata romànica val donar un tomb per Cardona. Recorre el seus carrerons estrets, visitar l'església gòtica de Sant Miquel, la muntanya museu de sal....








Retaule de Santa Úrsula. 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

QUAN CAN TORELLÓ ERA EL PARTHENON, ANYS 30 A GAVÀ.

NI DINS NI FORA CIUTAT

L’AIGUAT DE SANT RAMON, GAVÀ 31 AGOST 1926